משיכת כספי פיצויים
ללא טופס 161

אם מסיבה כלשהי אין לכם טופס 161 ואין דרך לפנות למעסיק ולקבל אותו, עדיין אפשר למשוך את כספי הפיצויים באמצעות אישור פקיד שומה ממס הכנסה.

יש לקחת בחשבון שללא טופס 161 לא יחול פטור על הכספים, הם פשוט ייחשבו כמו משכורת נוספת וייתכן שתצטרכו לשלם עליהם מס.

נציין שיש חשיבות לשאלה כמה זמן עבר מאז סיום ההעסקה.
אם עברה פחות משנה מסיום העבודה, פנו אלינו בשביל שנבדוק זאת עבורכם.

משיכת פיצויים ללא טופס 161 נשמע כמו בירוקרטיה מסובכת?
בואו נעשה את זה בירוקרטי-קל.

מה זה אישור פקיד שומה?

אישור פקיד שומה הוא אישור מס והוא מין "דף הוראות" לחברת הביטוח שמפרט כמה מס (אם בכלל) תצטרכו לשלם על משיכת הפיצויים.

ללא טופס 161 גובה המס יהיה בהתאם לגובה ההכנסות השנתי, כלומר הכספים ייחשבו כ"משכורת נוספת".

חישוב אחוזי המס לתשלום/פטור ייקבעו ע"י פקיד שומה במס הכנסה.

קרן הפנסיה שלכם מורכבת משני רכיבים: רכיב התגמולים ורכיב הפיצויים.

רכיב התגמולים מהווה את החיסכון שלכם לעת פרישה. זה מה שיהפוך בעתיד לכספי הפנסיה שתקבלו בכל חודש. אם תמשכו את הרכיב הזה לפני גיל הפרישה, תצטרכו לשלם עליו מס בגובה 35%.

את רכיב הפיצויים ניתן למשוך או להשאיר בחסכון הפנסיוני. משרד האוצר ממליץ להשאיר את הכספים בקופה ולהשתמש בהם להגדלת גובה קצבת הפנסיה החודשית העתידית.

אתם יכולים לפנות לחברת הביטוח ולבקש דוח ערכי פידיון ולברר את יתרת כספי הפיצויים בקופה.

לחצו לפרטי יצירת קשר עם חברות הביטוח

משיכת כספי פיצויים אישור פקיד שומה